PBL på uddannelserne ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde
Problem Based Learning (PBL)
Bacheloruddannelser
Som et led i den fortløbende udvikling af problembaseret læring, vejledning og tværfaglighed på Socialrådgiveruddannelsen, og på baggrund af henvendelser og input fra studerende i det seneste år, har studienævnet, modulkoordinatorer og undervisere udarbejdet et fælles papir om PBL på socialrådgiveruddannelsen. Papiret er tænkt som en vejledende beskrivelse af PBL-praksis på uddannelsen, som løbende kan udvikles og revideres. Vi håber, at papiret vil blive vel modtaget og brugt som inspiration og til dialog blandt undervisere og studerende.
Kandidatuddannelser
Dette notat skal styrke forståelsen af, hvordan PBL er omsat til progressive PBL læringsmål i studieordningen for kandidatuddannelsen i Socialt Arbejde (KSA).
I arbejdet med PBL læringsmål på KSA har vi taget afsæt i, at KSA er en problembaseret kandidatuddannelse med optag af bachelorer fra flere forskellige studieretninger med differentierede erfaringer med PBL.